2009-02-08

Goda resultat ger God kaka

Min duktiga stora, lilla kille har fått SÅ fina resultat från skolan.
Jag är en extremt mallig mamma!

Bakade favorit sockerkakan för att fira, den får bli efterrätt i kväll.
La upp den på ett utav de underbara faten från Mateus, har flera stycken i olika blå nyanser - lovely!
Men nästa gång blir det nog ett gäng i rosa.


Har skrivit ner receptet på en tavla som sitter i köket, mycket praktiskt!
Visst är det underbart med Pärlhyasinter så här års. Jag fyller så många skålar och koppar jag har.

Den här är söt, hade varit ännu sötare om den förgylda rosen hade varit i silver.
Köpte den på Tradera för ett kanonpris - så man får vara nöjd ändå. Visst är det underbart med vita Pärlhuasinter, svåra att få tag på men klart väärt besväret att leta efter..............
Ett av mina bästa tips får ni här: Spara överbliven vaniljstång (det som blir kvar när man har gröpt ur den) låt den torka och lägg ner i en burk med strösocker.
På det sättet har man alltid riktigt gott vaniljsocker till kakor och desserter.
Jag tar bara av mitt eget vaniljsocker. Alltså inget annat strösocker eller vaniljsocker. Tar den mängd strösocker som står i receptet.
Det blir supergott och dessutom fint med små svarta vanilj prickar i.
Gott!
Extra bonus är att det är snyggt att ha framme i köket tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar