2009-02-01

Från orientaliskt till ljusterapi

Efter att ha varit på födelsedagslunch hos svägerskan K, och ätit på tok för mycket igen, var det dax för ommöblering steg två.
Vardagsrummet har varit inrett med "caffelatte" färgad soffa och massor av Kelim.
Kuddar och mattor i härliga färger!
Nu ska det upp till TV rummet och TV rummets vita matta, soffa och fåtölj ska ner!
Kommer bli superbra berättar jag entusiastiskt för familjen.
Dom är inte fullt så lyriska, men efter en det tjat får jag till slut hjälp med flytten av soffa. Onödigt tung, tycker jag. I alla fall när man måste bära de på högkant nerför en brant trappa ( nästan spiraltrappa).
Soffan från undervåningen får vi bara inte upp, är tvungna att ha stark bärhjälp.
Ringer några goda vänner i närheten, men ingen har möjlighet att hjälpa till.............
Den får stå i ett hörn tills imorgon, då hjälp ska komma.

Nåväl, den vita delen av vardagsrummet blev bra tycker jag. Rena ljusterapin faktiskt.





Stackars Lotta och lilla M ligger hemma i hög feber - hoppas du orkar gå in på datorn, så du får se bilderna, nyfiken på vad du tycker.

Tyvärr tog jag inga bilder innan flytten, får ta några kort när TV rummet är klart, om soffskrället nu kommer upp.

Insåg att mina initialer är även våra initialer - bra va!
HL


Krya på er! Vi hörs senast imorgon.

1 kommentar:

  1. Men Lena, vad fint!! Nästan så mina febriga ögon inte kan titta på allt vitt. Men vad snyggt!! Nu blir jag otroligt sugen på att göra om i mitt vardagsrum. Vit soffa, fårskinn, vit matta, vita gardiner..olivträd. Men ..kanske ändå inte detta år heller...när mina små bumlingar blir lite större..då!
    5 och 1,5år är kanske inte den bästa för vita vardagsrum.
    Jag får vara ofta hos dig istället!
    Kram

    SvaraRadera